Veelgestelde vragen(en de antwoorden)

Hoewel cursisten nauwelijks vragen hebben, tref je hier de meest gestelde vragen. De kans is groot dat je hier het antwoord op je vraag vindt.

  1. Ik heb een technisch probleem. De cursus doet het niet goed op mijn computer.

    Volg de volgende stappen tot jouw probleem is opgelost:

    1. Zet de computer uit en herstart daarna.

      Computers zijn soms rare dingen en op deze manier worden alle programma’s opnieuw geladen.

    2. Is het nog niet opgelost? Mogelijk is je pagina niet goed geladen en moet je 'javascript library' ververst worden. Toets op je PC de twee toetsen CTRL+F5 of bij een Appletm Cmd+R. Je kunt ook klikken op het pictogram ‘Vernieuwen’ (functietoets F5 of menu Beeld, Vernieuwen of Refresh, Ctrl+R).

    3. Je kan eerst een quickscan doen. Je ziet het resultaat direct in het Engels. Klik daartoe op deze link.

    4. Is het nog niet opgelost? Ververs je Internet Browser.

      - Gebruik je Internet Explorer (IE): menu extra - internetopties - tab Geavanceerd - knop 'opnieuw instellen'.

      - Probleem nog niet verholpen? Download de meest recente versie van Internet Explorer op http://www.microsoft.com/netherlands/windows/internet-explorer/. Daarna de computer afsluiten en opnieuw opstarten svp.

      Gebruik je een andere internet browser, bijvoorbeeld Firefox, Safari of Chrome, dan kun je daar ook de meest recente versie van installeren.

    5. Als bovenstaande niet helpt, dan raad ik je aan om naast je huidige internet browser - bij de meeste mensen is dat Internet Explorer (IE) – een tweede, stabielere en veelgebruikte internet browser te installeren door te klikken op Firefox downloaden of Chrome downloaden. Daarna de computer afsluiten en opnieuw opstarten svp.

  2. Ik kan niet inloggen? inlogproblemen. Of wachtwoord kwijt of vergeten.

    Als je niet kan inloggen heb je misschien een tikfout bij het invoeren van je e-mailadres in het veld "E-mailadres" of gebruik je niet het juiste e-mailadres waarmee je als cursist bent aangemeld of staat je CapsLock aan.

    Omdat je je wachtwoord niet kan lezen als je deze intypt, raad ik je aan om je wachtwoord eerst leesbaar in een document of e-mail te typen, zodat je zeker weet dat er geen tikfout in zit. Vervolgens kun je het wachtwoord kopiëren en plakken op het inlogveld wachtwoord.

    Als je je wachtwoord niet meer weet, kun je een nieuw wachtwoord aanvragen op je inlogpagina onder de oranje knop 'Inloggen' op de link 'Inloggegevens vergeten? Klik hier' te klikken.

    Heb je na enkele minuten nog geen wachtwoord ontvangen, kijk dan in je map Spam. Mogelijk is het bericht daar afgeleverd.

  3. Er staan geen meerkeuze antwoorden bij de voorrangssituatie? Ik kan daardoor niet verder?

    Bij de afgebeelde voorrangssituaties die je krijgt, moet je klikken op de verkeersdeelnemers en wel in de volgorde die volgens jou correct is.

  4. Het inlog scherm is wit.

    Je pagina is niet juist geladen. Herlaad de pagina door op de Refresh knop te klikken (‘Vernieuwen’ of ‘Huidige pagina vernieuwen’). Of druk op F5 of CTRL+F5 of in het top menu Beeld>Vernieuwen, of CTRL+R of Appeltje+R, of klik op je rechtermuisknop > Vernieuwen, afhankelijk van je computer.

    Je kunt ook inloggen via tet.nl/inloggen.html

  5. Er ontbreekt een deel van de oefentekst aan de buitenzijden. Ik zien geen button/knop?

    Dit wordt veroorzaakt door de instelling van je beeldscherm.

    Ga naar de pagina die de tekst niet helemaal toont en zet je cursor erop.

    Klik dan op je rechter muis en klik op 'Uitzoomen'.

    Als het niet met je rechter muisklik kan, moet je even onder bijvoorbeeld ‘Beeld’ of ‘View’ kijken. Soms staat ook onderin een beeld het zoompercentage. Die moet 100% zijn.

    Je kunt ook proberen CTRL+0 in te drukken, dus de CTRL-toets ingedrukt houden, terwijl je op de toets met het cijfer 0 drukt.

  6. Kan ik ook op mijn Appletm, tablet of smartphone de cursus volgen?

    De online cursus kan op elke apparaat met internetverbinding gevolgd worden.

  7. Hoelang heb ik toegang tot de cursus?

    Bij je aanmelding bepaal je hoelang je toegang wilt. Als je inlogt en naar de pagina ‘Cockpit’ gaat, kun je in jouw kalender per maand vooruit scrollen en zien wanneer vanaf welke datum je geen toegang meer hebt: die datum is rood gemarkeerd.

  8. Kan ik de toegang tot de cursus verlengen?

    Ja, je kan de toegang tot de cursus verlengen als je inlogt op je startpagina.

  9. Ik heb een nieuw e-mail adres. Wat nu?

    Als er een e-mailadres is gewijzigd en je wilt dat aanpassen voor de typecursus, dan kun je dat als volgt eenvoudig aanpassen: Log in zoals je altijd doet en ga naar de pagina 'Persoonlijke Gegevens' en wijzig daar het e-mailadres.

    De volgende keer moet je dan inloggen met het nieuwe e-mailadres en het gebruikelijke wachtwoord.

  10. Hoe kan ik opzeggen?

    Je kan opzeggen binnen de bedenktijd van 14 dagen na inschrijving, onder voorwaarde dat je nog niet gestart bent met de online cursus en/of proefexamens. Klik in dat geval op tet.nl/opzeggen. De terugbetaling vindt vervolgens zo spoedig mogelijk plaats, maar uiterlijk binnen 14 dagen nadat de opzegging door ons is ontvangen.

  11. Op welke wijze wordt de overeenkomst uitgevoerd?

    Direct na afronding van het bestelproces en betaling ontvang je een e-mail met daarin je inloggegevens (indien van toepassing), besteloverzicht, betaalinformatie en afleveradres (indien van toepassing).

  12. Hoe kan ik reclameren, een klacht indienen?

    Lees onze klachtenprocedure.

  13. Op welke wijze kan ik betalen?

    Wij maken gebruik van payment provider Ingenico, waardoor de volgende betaalmethoden gebruikt kunnen worden: iDeal, Visa, Mastercard, PayPal, Machtiging (met € 5,00 opslag vanwege de extra administratieve handelingen), Bancontact Mister Cash, Maestro, ING HomePay, giropay, Belfius, KBC, CBC en Sofort.

Staat jouw vraag niet hierboven?

Stel je vraag dan via het contactformulier.

Alle consumentenprijzen zijn inclusief 21% BTW en inclusief eventuele verzendkosten. Om je beter van dienst te zijn, maakt TICKEN gebruik van cookies.